tisdag, oktober 03, 2006

Missuppfattningar

Tänk vad mycket som kan missupfattas. Ta bara historien om burkchampinjonerna.

Jag och Dimma var och handlade. Vi skulle fixa en kycklinggryta. När vi var i grönsaksavdelningen gick jag och funderade på vad vi skulle ha i grytan, samtidigt så frågar Dimma om vi ska ha färska champinjoner. Då sa jag att det går väl lika bra med burkchampinjoner, borta i mina tankar på grytan. Fick bara en konstig blick och inget mer. Några minuter senare frågade jag om vi skulle ha champinjoner i grytan, det var då det gick upp för oss att vi hade tänkt på 2 olika saker. När jag tänkte på grytan, så tänkte Dimma på vad vi skulle ha i salladen. Jag kan tala om att det blev färska champinjoner i salladen och inga burkchampinjoner i grytan.

Med detta vill jag säga att burkchampnjoner kan man ha i stuvningar och grytor. Absolut INTE i sallad, där ska det vara färska.

2 kommentarer:

Morgondimma sa...

I grönsaksdisken är det sallad som gäller, kom ihåg det!!

Vonkis sa...

Aa, det är faktiskt lite synd om dig...