onsdag, april 23, 2008

Vinyl

Fick för mig idag att jag skulle räkna mina gamla LP-skivor, 390 st står det i hyllan. När jag sen hade räknat, fick jag för mig att lyssna lite. Tur att man fortfarande har kvar den gamla skivspelaren. 80 % av skivorna är hårdrock.

När jag satt där och letade så hittade jag en av mina absoluta favoritgrupper när jag var i tonåren. Hurriganes från Finland, någon som kommer ihåg dem? Gruppen är fortfarande aktiv, men då bara med en av originalmedlemmarna. De andra 2 lämnade in i början av 90-talet.

Mer lyssnande kommer det garanterat att bli.

4 kommentarer:

Vonkis sa...

O, härliga vinylskivor. Har ett par själv men det är faktiskt mest fådda skivor. Lyssnr lite ibland och då kan det bli både Aretha och ELO.

Vonkis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vonkis sa...

Men, två av samma...

Gevalia-U sa...

Vonkis, så dubbletten bortagen :) Jag gillar ljudet.