fredag, november 17, 2006

Äventyr

Idag åker min son upp till Stockholm för konsert. Ensam, njaa inte riktigt, en kompis åker också, fast han åker ett senare tåg, så de träffas däruppe. Han ska se Iron Maiden i Globen. Hade jag fått tag på biljetter så skulle jag också åkt dit.

Synd att SJ inte har bättre tågförbindelser bara. Sista tåget till Skövde går 22:06? Hallå SJ, det är inte alla som kan sova på hotell. Efter ett tips från min älskling , så hittade jag en förbindelse i alla fall. 00:10 går tåget till Uppsala, sen är det 2 timmars väntan där. Sen bär det av neråt. Men det är bättre än att spendera natten på Stockholm Central i alla fall. Kommer ju ha kontakt med honom under tiden, men lite nervöst är det. Han har även möjlighet att ringa en om det skulle strula till sig.

Jag pratade med honom nu på morgonen, då var han lite nervös, men inte för resan, utan för själva konserten. Haha....han var inte ett dugg nervös för själva resan.

Han kommer i alla fall att få en upplevelse han inte glömmer i första taget.

3 kommentarer:

Humlan sa...

Det finns konserter och så finns det KONSERTER... Hoppas han får det sistnämnda!

Gevalia-U sa...

Humlan, Konserten i Gbg förra sommaren var en sån, och där var vi inte. Men såg den på tv.

Vonkis sa...

Vilken tur att ni fick tag på en biljett tinn Uppsala. Vet av egen erfarenhet att de stänger centralen under natten så då är man förpassad till 7eleven, och där får man inte sitta.

http://vonkis.blogspot.com/2005/12/vlkommen-till-ogstvnligheten.html

http://vonkis.blogspot.com/2005/12/bilder-frn-stockholm.html