söndag, augusti 31, 2008

Summering matfestival

Så här tycker jag att Skövdes matfestival var i år. Vilka rätter som intogs kan ni se här. Så här kommer min topp 3. Samma rätter som hos min Dimma, men i en annan ordning.

1) Färsspett från Toscana med mynta, lime och honungsyoghurt och persiljebrynt färskpotatis. Tillagad av Grevagårdens catering och konferens.

2) Grillade kalvfärsbiffar "Wallenbergare" med blomkålspure, persiljecrust och lingonglaze. Tillagad av Fuego Grill & Bar

3) Salviadoftande hummersoppa med vitlöksbröd och limeaioli. Tillagad av Scandic Hotell Billingen.

Detta år såg vi även 2 konserter, en för Dimma och en för mig.

"Sounds of Silence" i kyrkan. Spelade Simon & Garfunkel-låtar. Bra genomfört och en introduktion, i form av en monolog, före varje låt. Dimma visste precis vilken låt som skulle komma, men för mig som inte har hört så många låtar av ovan nämnd duo, så var det ganska intetsägande. Men det blir Godkänt i betyg.

"The Poodles" på stora scenen. Som gammal hårdrockare som mig så var det kanon, men Dimma var nog inte så impad. Jag tycker att i alla fall att de var bättre än väntat. Och ljudet var inte hysteriskt högt, man hörde både sång och musik. Betyget för Pudlarna blir MVG.

Sen betyget för hela matfestivalen. Med beröm godkänt. Har varit en lyckad festival, tack vare vädret skulle jag tro. Skall bli kul och se vad som bjuds nästa år, då det blir 20-års jubileum.

0 kommentarer: